Kenia nieuws maart 2021

Veranderende tijden

Afgelopen week heeft het voortgezet onderwijs in Kenia het 2e termijn van vorig jaar afgesloten. Omdat de scholen vanaf maart 2020 – net aan het einde van de 1e termijn – dicht gingen vanwege COVID – 19 heeft de Keniaanse overheid besloten om de school kalender van 2021 t/m 2023 aan te passen. In het overzicht hieronder is te zien dat er in 2021 en 2022 in totaal vier termijnen gedaan worden om zo de ‘verloren’ twee termijnen van 2020 in te halen. De KCSE (Kenya Certificate of Secondary Education) kandidaten beginnen hun examens op 26 maart en ronden deze af op 21 april 2021.

Daniel 2:21 ‘Hij verandert tijden en uren, Hij zet koningen af en stelt koningen aan, Hij geeft de wijzen hun wijsheid en de verstandigen hun kennis’.

Voor het Educatiefonds betekent dit dat we voor Jenisa, Grace, Sabrina en Nasieku schoolgeld betalen voor 4 termijnen per jaar in plaats van 3 tot en met eind 2022!

In de komende weken hoop ik van de meisjes te horen hoe de coronamaatregelen toegepast worden op hun school, als ze voor hun ‘break’ naar Olturot zijn gekomen.

We zijn als SG dankbaar dat we nu ook voor Grace een nieuwe sponsor hebben dit jaar!

Gezellig ‘Zoomen’

Op maandag 15 maart was het ook voor ons zover, we hielden als SG onze eerste ‘Zoom’ vergadering! Al eerder werd door mij – Carolien – voorgesteld om hier zo nodig gebruik van te gaan maken. Overigens was dit voor sommigen binnen het bestuur nog onbekend terrein. Maar vanwege corona helemaal niet vergaderen was geen optie…Na een paar keer testen lukte het toch voor iedereen om op deze avond online bij elkaar te komen. In het begin was ik zelf nog niet in beeld, maar ook dat kwam goed en we hielden al met al een prima bespreking welke voor herhaling vatbaar is. Wanneer het mogelijk is komt het bestuur weer regelmatig bij elkaar.

Note: We mochten van de CGK een bedrag van 583 ontvangen n.a.v. de collecte op 13 Dec. 2020!

Gezocht! Nieuwe voorzitter en penningmeester

We zijn ondertussen op zoek naar een nieuwe voorzitter en penningmeester. Bent u / ben jij goed in leiding geven, aansturen en beslissingen nemen? Misschien is het voorzitterschap dan iets voor jou.

Bent u / ben jij iemand die graag een oogje houdt op inkomsten, uitgaven, saldo’s en balans ofwel financiële administratie? Wie weet wordt je dan onze nieuwe penningmeester.

Bel onze secretaris 038-3325024 of stuur en e-mail naar stichtinggalilea@kpn.mail.nl Ken je iemand anders binnen de organisatie? Spreek hem of haar dan even aan of neem contact op!

Je kunt bij ons je gaven en talenten inzetten voor Hoop, Hulp en Ontwikkeling in Kenia, Oost-Afrika.

Tot slot, hartelijk dank voor alle bijdragen die we deze maand van u mochten ontvangen.