Kenia nieuws januari 2019

Vanmorgen kan ik mijn gedachten nauwelijks op een rijtje krijgen…Zikuku (16) is na 2 jaar voortgezet onderwijs ook zwanger. Jenisa is begonnen in form 2. Esther heeft gisteren een interview gedaan in Eldoret – waar ze hoopt aan het werk te kunnen. Met Buke probeer ik schoolgeld voor haar laatste termijn lerarenopleiding te regelen…Pst. Terry doet nog haar best een school te vinden voor Susan en Sabina, die nu al bijna 3 lesweken gemist hebben omdat hun cijfers van het basisonderwijs nog niet ontvangen zijn. Grace is 2 weken geleden begonnen met het voortgezetonderwijs.

Een mooie gedachte voor hun toekomst vind ik in Spreuken 31:25  ‘Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid, de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet’. Dit jaar zal Stichting Galilea 5 jonge meisjes sponsoren en voor zover mogelijk begeleiden door ons Educatiefonds en HHD-programma!

Nieuwe gezichten Educatiefonds 2019

Grace, Susan en Sabina zijn de nieuwe aanmeldingen voor het Educatiefonds dit jaar. De moeder van Grace is weduwe met een groot gezin en kan haar onderwijs niet betalen, maar ze heeft 2 broers die ook zullen bijdragen. Susan zou vorig jaar in februari uitgehuwelijkt worden als 2e vrouw van een oudere man…Ze besloot weg te rennen en heeft hulp gezocht bij CITAM Olturot – we gaan haar ook sponsoren. Voor Sabina is het nog niet zeker of ze gesponsord gaat worden maar ze is een zusje van Jacklyne.

HHD- programma: ‘Teacher’ Buke

Ze doet een lerarenopleiding – en is al begonnen aan haar 4e en laatste termijn. Omdat Jacky vorig jaar opeens met dezelfde opleiding moest stoppen, kunnen we Buke sponsoren bij het afronden van haar studie! Op dit moment loopt ze stage op een school.

Wilt u met ons bidden voor alle meisjes? By His Grace, Carolien