Kenia nieuws november 2018

Zijn ‘kunstwerk’

De meeste ontmoetingsmomenten zitten er inmiddels op…Er kwamen veel positieve reacties en waar ik vooral van genoten heb is dat het mensen inspireerde! Meer dan eens is mij gevraagd – wat beweegt jou? Ef. 2:10 geeft daar een heel mooi antwoord op: “Want Hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn, in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.”

In het Engels staat er ‘We are God’s masterpiece’, Zijn kunstwerk!

7e Stichting Galileadag goed bezocht!

De eerste mensen kwamen al voordat ‘de deur’ open ging – vanaf dat moment was het een levendig komen en gaan van bezoekers. Onze enthousiaste verkoper verkocht alle lootjes en er werden mooie prijzen meegenomen naar huis. Van een koffie met gebak uitje tot mooie vazen en beeldjes. Ondertussen werd ik door veel familie, vrienden en kennissen aangesproken wat erg gezellig ‘thuis’ komen was.

Of u nou gekomen bent voor de erwtensoep, een lekkere hamburger of een bloemstukje – we hebben op deze dag 2420,- opgehaald voor Hoop, Hulp en Ontwikkeling in Kenia!

Dubbel feest! 125 jaar CGK en 15 jaar Stichting Galilea

De Christelijk Gereformeerde Kerk in Kampen waar ik al 20 jaar bij aangesloten ben viert dit jaar haar 125-jarig bestaan. Op zondagochtend 18 november heb ik tijdens de koffie na de dienst een korte fotoreportage laten zien o.a. over het door hen gesteunde SG-werk van de afgelopen periode, en naar tevredenheid. Het moment werd afgesloten met een mooie verrassing want ik kreeg een CGK-kaasplankje met 700,- toezegging voor de stichting, de helft van de opbrengst voor dit jubileum-item!

Zo kunnen we gezamenlijk zeggen – alweer bijna aan het einde van dit jaar – Eben-Haëzer, tot hiertoe heeft de Heere ons geholpen!

Alvast een gezegende ‘Krismasi’ gewenst en gezondheid ook in 2019.