Educatiefonds

‘Onze’ meiden, we zijn trots op ze!

De meisjes in dit project komen uit een gecompliceerde gezinssituatie. Er kwam een nieuwe aanmelding vanuit Olturot – een moeder en 3e vrouw komt op voor haar oudste dochter! Zelf werd ze op 10-jarige leeftijd uitgehuwelijkt en haar gebed is dat ze haar dochters op weg kan helpen naar een beter leven.  De vader van het meisje wil niet bijdragen aan haar onderwijs maar verwacht dat ze helpt bij het verzorgen van het vee, volgens de lokale levenswijze en traditie. Mama Jenisa vertelt haar verhaal aan Amani en ze stelt haar vertrouwen op God. In de kerk zingt ze samen met andere vrouwen in het ‘Praise & Worship team. Haar dochter is actief met de zondagschool.

Er wordt unaniem besloten dat Jenisa zal worden opgenomen in het Educatiefonds. Het vertrouwen in Hem en het gebed van haar moeder heeft ons opgeroepen om haar op deze manier te helpen!

Allebei komen ze uit een klein woestijnachtig dorpje genaamd Olturot, een droge onderontwikkelde omgeving ten oosten van het Turkana meer. Veel meisjes hier hebben al een baby als ze nog geen 16 jaar zijn. Sommigen worden alleenstaande moeder, maar tienerhuwelijken komen ook regelmatig voor.

Sukuku is overgeplaatst naar een andere school – Missions of Hope secondary. Op haar vorige school waren er niet genoeg leraren, ze deed soms examen voor vakken terwijl ze er geen les over heeft gehad, er was geen internet en ook de communicatie met deze school even buiten Marsabit verliep niet goed. Samen met Amani hebben we andere opties besproken en we hopen dat ze in deze nieuwe leerlomgeving beter onderwijs krijgt en goede cijfers zal halen!

Stichting Galilea biedt kansen

Met behulp van het Educatiefonds leren ‘onze’ meiden om straks voor zichzelf te kunnen zorgen, ze hebben kans op een vervolgopleiding en hun eigen unieke plaats in de maatschappij.

Ze worden een voorbeeld voor anderen in hun omgeving – ‘young leaders’!

Er is hoop – voor jongeren met HIV+, er is hoop voor weeskinderen, er is hoop voor meisjes die graag naar school willen in plaats van vastlopen in verwachtingen van hun cultuur…

Zij durven weer te dromen!

Partner 1:                            Citam Missions

Streefbedrag 2018-’19:     € 3000 voor het sponsoren van 5 leerlingen (per jaar)

Geef o.v.v:                           Educatiefonds