HHD – programma

Jacky is onze 1e HHD-er, begin april is ze aansluitend op haar examen begonnen met een Discipleship Training School in Athi River. Dat is ongeveer 3 kwartier rijden vanaf Nairobi.

HHD staat voor Hope, Help en Development – met als centrale vraag: wat gaan onze ‘sponsorlingen’ doen na hun examen?

Na het voortgezet onderwijs heeft niet iedere jongere een aanknopingspunt. Regelmatig komt het voor dat ze het jaar erna niet verder kunnen met een andere studie of werk. Voor jonge meisjes zoals Jacky zijn we daarom het HHD-programma aan het opstarten. Met het HHD-programma willen we meerjarige begeleiding bieden met een persoonlijke aanpak. Samen met de HHD-er nadenken over de te nemen stappen van opleiding naar kennis, werkgelegenheid en het opstarten van bedrijfjes.

Een voorbeeld van een bedrijfje openen is bijvoorbeeld een kledingwinkel, restaurant, workshop of kapsalon. Dit kan helpen bij het voorkomen van kindhuwelijken en tegelijkertijd leren ze nieuwe vaardigheden om voor zichzelf te kunnen zorgen.

Daarnaast zal er ook aandacht zijn voor cultuur, coaching en pastoraat. Hier gaan we nog verder vorm aan geven.

Als het financieel mogelijk is kunnen we er ook voor zorgen dat ze een vervolgstudie of cursus gaan doen waarbij ze opgeleid worden voor hun toekomstige baan. Esta en Joyce (Educatiefonds) doen dit jaar examen en hopen daarna samen met mij namens Stichting Galilea ook in te stromen voor het HHD-programma!

Uiteindelijk is het ons doel om ervoor te zorgen dat deze ‘young ladies’ een voorbeeld zullen zijn voor andere meisjes en een leidinggevende rol in kunnen nemen in hun familie, bij vriendinnen, en in hun dorp of stad!

By Jacklyne – sms 13 juni 2017

‘Hae Caro, hope you are doing well! I want just to inform you that I am doing well here at YWAM (Youth with a Mission’ – Athi River. God is doing great things in my life, thank you so much for your support ubarikiwe sana servant of God.

Note: Ubarikiwe sana is Kiswahili voor ‘wees gezegend’

————————————————————————————————————————————-