Kenia nieuws maart 2017

Het goede doen zonder op te geven

Zonder op te geven…makkelijker gezegd dan gedaan want wat betekent dat nou eigenlijk? Als ik even eerlijk in de spiegel van mijn eigen leven kijk – dan had ik meer dan eens reden genoeg om de richting ervan drastisch te veranderen! En toch…heb ik er steeds weer voor gekozen om bijvoorbeeld niet terug te keren naar Nederland of ander werk te gaan doen. Ik ben er ten diepste van overtuigd dat Hij mij hier op deze plaats in de organisatie en in het land Kenia wil gebruiken om te werken in Zijn wijngaard. En als ik daarin niet verzwak, dan zal ik ook oogsten als de tijd daarvoor gekomen is! (Gal. 6:9)

Opgebouwd worden om lief te hebben

Eind februari was er een mini-diploma uitreiking voor de groep die als eerste begon met de Transformational Church Leadership (TCL) cursus. We zijn een gemixed gezelschap en tijdens de lessen worden er ervaringen van kerkelijk werkers gedeeld, verschillen in kerkelijke gebruiken besproken en leren we van en met elkaar hoe we beter invulling kunnen geven aan onze taak als Christenen hier in Kenia en in de rest van de wereld. Als enige blanke worden er aan mij regelmatig vragen gesteld over cultuurverschillen waar we ook in de kerk mee te maken hebben. We leren over de geschiedenis van de kerk in Afrika en hoe we het evangelie kunnen delen met moslims. Enerzijds kom ik tijdens de studie tot boeiende ontdekkingen en tegelijkertijd zijn er onderwerpen waarbij er veel vragen naar boven komen. Want wat hebben we als gemeente van Christus vaak niet voldaan aan het overbrengen van wat Hij daadwerkelijk aan ons wil doorgeven… De TCL cursus is zeker niet alleen maar een studie, het is een reis waarin we samen op weg zijn met de Heere. En leren hoe we met Zijn liefde een antwoord kunnen bieden voor de diepste verlangens van ieder mens!

Bid met mij mee :

• Dat de TCL cursus ons hart en ons denken vernieuwen zal en we klaar zullen zijn om met vrijmoedigheid het nieuws van verlossing verder te vertellen!
  • Dat er meer mensen toegerust zullen worden om te werken in Zijn ‘wijngaard’!
  • Voor Citam en Missions of Hope terwijl ze gaan beginnen met het uitvoeren van de 2 projecten in Olturot waar Stichting Galilea ook deel van uit maakt – het verbouwen van groente en het opstarten van een Chr. (kleuter)school.
  • Voor Kenia met de verkiezingen die in augustus weer op komst zijn…
  • Voor rust en vrede, ook wanneer stress of negatieve emotie zich probeert meester te maken van mij.

By His grace, Carolien Zijda

Bekijk ook: